17 stycznia 2014

Kosz pleciony z papieru czyli papierkowa robota ;) Sposób wykonania.

Jesteśmy zarzucani (dosłownie) papierami reklamowymi, gazetkami, ulotkami itp. Kiedyś wnerwiało mnie to niesamowicie (marnowanie papieru, wycinka drzew itd), ale wpływu na zaprzestanie druku ulotek reklamowych nie mam, więc postanowiłam wykorzystać papierzyska.
Zaczęłam od splotu łatwiejszego, czyli od koszyka plecionego nie z "rurek" tylko z pasków.

Poniżej przedstawię jak wykonałam taki oto kosz;

produkt PK1
koszyczek z papierowej plecionki ozdobiony metodą decoupage - 39 zł (możliwość dostosowania wzorów i kolorów)

To jest koszyk o wymiarach 25cm X 29cm.
Kartkę 20cmX29cm (akurat miałam taką dostępną, może być jakakolwiek) przecięłam na pół po długości, i z jednej kartki zwinęłam dwa paski o szer.2,5cm. Po zwinięciu paska podkleiłam go klejem, by się nie rozczapirzył ;) 


Następnie wplatałam paski naprzemiennie, wybierając sobie odpowiednią szerokość koszyka.










Kiedy dno koszyka jest gotowe, boczne podginamy do góry (zdjęcie poniżej, fot. z mniejszego koszyka, ponieważ zapomniałam zrobić fotkę jak plotłam duży)



I kolejno przeplatamy paski. Ja musiałam doklejać paski, ponieważ chciałam kosz o większym rozmiarze (praktyczniejsza by była gazeta o dłuższym rozmiarze, ale nie posiadałam takowej)
Trochę zabawy było :)))



Jeśli jakiś pasek nam ucieka lub źle się układa, odstaje, to najlepiej go podkleić.



I wykończenie; jeśli wystają nam zbyt długie paski to należy je przyciąć tak, by zostało trochę na założenie - na zdjęciu poniżej:



Paski zakładamy naprzemiennie, tak jak nam się układają,  jeden w jedną stronę, drugi w drugą. Pomagałam sobie szczypczykami, by dokładnie założyć pasek.

I plecionka gotowa.


Następnie pomalowałam kosz na biało farbą akrylową dwa razy.
Jak kosz porządnie wysechł, boki ozdobiłam serwetką - tzw. metoda decoupage.
Do tego użyłam kleju do decoupage, następnie lakieru akrylowego X2 i na koniec pociągnęłam werniksem szklącym, żeby nadać ozdobie połysk.



klej wodny do decoupage i werniks szklący


Górną część kosza przepasałam tasiemką bordową o szer. 3cm.




I gotowe! ;)

Takim samym splotem z paseczków zrobiłam inne, mniejsze koszyczki;


produkt (z lewej) PK2 i (z prawej) PK3





produkt PK 4 10cmx12cm 12zł



1 komentarz:

  1. witam mam pytanie. nie robiłam jeszcze takiego ale bardzo chce. próbowałam z papierowych rurek ale nie umiem. więc chciałabym taki miec. ale chodzi mi o wielkość. chciałabym dość duuuuzy bo na brudną bieliznę. me ze nawet większy od pralki bo byłby na stare zabawki. czy nie będzie się taki zapadal? wiesz chodzi o boczne ściany. będzie to się względnie trzymało samo czy może jakieś wzmocnienie dodać do tego jakies fizbiny ukryć czy coś? proszę o szybką odpowiedź najlepiej na Emila annlor8@wp.pl
    będę baaaaardzo wdzieczna

    OdpowiedzUsuń